Follow me 'INSTAGRAM"

Monday, July 20, 2009

Perihal Outdoor


Lokasinya adalah di Teluk Batik dan juga Taman Paya Bakau a.k.a Taman Monyet
Mase ni dah ptg sgt dah...Outdoor sgt2 letih ok...aduhai camne lah org leh jadik model tu yerk...tak penat ke...
Aku yang jadik pengantin ni pon jenuh nak begambo...sampey dah tak larat nak senyum tau

Tapi yg sgt tidak bes photographer yang d upah sgt2 tidak pandai menangkap gambo. Maap ye Incik Photographer...saya perlu jujur...
Mujurlah ade sepupu saye yg agak kreatip menemani kami ke lokasi outdoor itu...
Die yg byk memberi idea bagaimana utk posing dan juga tmpt yg cantik utk kami posing
Seketika saye jadik kompius...sape photographer sebenarnye ni??hahah

main cak cak le plak yer..

apelah yang d tunjuk 2 yer

lokasi d teluk batik

auwww..




My awesome LIFE with my beluved EPOI n our adorable QASEH :)

Saya suka pepel...jadi....


jadi.....

Kenduri sebelah incik suami saye yang mencadangkan agar persalinan kami serba Ungu...heheh..rata-rata teman yg rapat dgn saya agak kompius pada awalnya apabila saya memilih tema Oren d sebelah saya...Kenapa tidak pepel?ramai yang menyoal begitu..

Ya...jika ikut perancangan mmg pepel lah pilihan utama saya...mmg dari becinte impian saya adalah utk memakai persalinan yang serba pepel...namun apakan daya....ia tidak dapat dijayakan atas sebab2 tertentu...apakah sebab itu...tetttttttttt....biarlah rahsia...

Tapi saya dapat juga pakai baju kawin kaler pepel kan....walopon bukan di rumah saya...tetap saya yg pakai kan...

Persalinan d sebelah lelaki ini mmg sgt2 saya puas ati..saya suka bangat....tidak seperti persalinan d rumah saya...mmg tidak memuaskan ati ku ini...
walopun ia dari butik yg sama....

ok ok...cukup d cini..mau lihat saya dgn persalinan Ungu?jom2...tapi tak byk yg dapat saya paparkan...seperti biasa atas sebb2 keselamatan...

saya sukakan baju ini...suami saye nampak segakkan...hehe

wif my family..

okeh sila ati2....biasalah macam2 aksi perlu d buat...

pose d meja makan..makanan mmg sgt2 enak...kat cni mmg sempoi saya makan pakai tgn....mmg sgt bes n kenyang..

bersama teman2

ya ini saya

inilah family Incik Suami...

My awesome LIFE with my beluved EPOI n our adorable QASEH :)

Thursday, July 16, 2009

Cerita Kawin Saya


Kenduri d rumah saya berlangsung pada 11 Julai 2009. Memandangkan ini kenduri besar yang pertama berlangsung di rumah saya mungkin agak tidak menang tgn bagi ibu n ayah saya yang tersayang untuk menjayakan majlis ini.... Mujur ade saudara mara yang membantu...

alhamdulillah sumenye berjalan ngan lancar seperti yang di rancang...Walopun ini majlis pertama di rumah kami ni...tapi ianya sgt2 berjaya n meriah...Biasalah ibu n ayah kan ramai kawan.. Sedare mare lagi....

Ok lah....kite ngk gambo je lah yerk...tak mo cite panjang...silalah tatap gambar saya ni yer..mungkin ade gambar yang agak terlebih posing...tapi apekan daye...name pon pengantin kan...sekali seumur idup ni nak perasan cantik n gleme...haha...layan kan aje lah yer......

kek di sponser oleh sepupuku. buatan sendiri ni tau...cantikkan

wah...ade ayam golek2 yer...nyum2

hiasan meja

utk para tamu yg hadir

kenduri saye ade rambutan ok....

bonda n ayahanda tercinta

pengatin lelaki sudah tiba. Serba oren. sebenarnye saye sgt tidak berpuas ati dgn pakaian ini.sgt2 tidak puas ati..huh

tanda hormat buat suami pujaan ati

saat berarak ke pelamin

saya dan suami di pelamin

di meja makan pula...sgt lapar tau tapi perlu cover...awak tu pengantin...

pengapit yg sgt prihatin melayan sahabatnya...


teman2 yg sudi hadir. sgt2 terharu...dari jauh kalian datang...syg kalian semua...

last pic from me


ok agak tak byk gambo dari aku...sume bersebab...heheh...ni je gambo2 yang aku ase selamat utk tontotan umum...maklumlah zaman serba canggih ni macam2 care org leh wat if die tak suke ngan kite....so tiada gambar penuh ye...maaf
My awesome LIFE with my beluved EPOI n our adorable QASEH :)

Saturday, July 11, 2009

Alhamdulillah


Tanggal 10 Julai 2009 saya sudah sah menjadi isteri kepada Mohd Shaiful bin Abd Talib.
Bersaksikan 2 org saksi,tok kadi dan juga ayah saya yang tersayang yang menikahkan kami, dengan sekali lafaz Mardhiah binti Abdul Talip telah sah menjadi seorang isteri.

Alhamdulillah aku bersyukur padamu Ya Allah...pelbagai dugaan yang aku tempoh sehingga aku sah menjadi isteri kepada suami ku kini...Aku benar2 bersyukur...benar2 bahagia...dan aku juga merasakan ianya seakan mimpi tatkala lafaz sah yang aku dgr dari tok kadi dan juga saksi...

Seakan tidak percaye...air mata aku juga turut mengalir sebaik sahaja kami sah diijabkabulkan...Aku bukan sengaja....tapi tiba2 aku jadi sayu...mungkin mengenangkan kembali dugaan2 yang aku terima sebelum aku menjadi isteri kepada suami ku ini...Ya..aku berjaya harunginya...Mungkin inilah jodoh kata org...4 tahun lebih bercinta...dugaan tentulah bermacam2....hampir aku putus asa...namun mungkin sudah tertulis aku miliknya...jadi tidak ada yang bisa menghalang....Aku benar2 gembira...

Okeh...tak perlu sayu2...sdey2....perlu hepi bukan?..kan ari bahgia aku ni...okeh jom layan gambar sekitar majlis akad nikah ku di Masjid KDSK, Sri Manjung Perak...




Tenang saje wajah pengantin lelaki ni yer...tenang kah anda ya?

Sesi soal jawab sedang berlangsung

Ayah saye sedang menikahkan kami.

Okeh ini saye...agak nebes mase ni...tapi nak begambo punye pasal perlu senyum ok..

alhamdulillah sudah selesai

Sesi batal air sembahyang

Teman baik saya yang sentiase d cc fadz n suaminya

okeh....ehem2...sudah sah ok...saye syg kamu sgt2...

Saye mmg begini...x salahkan?die suami saye sehingga ke hujung nyawa ini...



My awesome LIFE with my beluved EPOI n our adorable QASEH :)

Wednesday, July 1, 2009

KISAH HIDUP AKU


Di cni ingin aku paparkan kisah idup aku....Suka duka yang aku tempuhi dlm menjalani kehidupan d muka bumi Allah ini.....
Aku di lahirkan bukan sebagai penulis...namun aku akan tetap mencoretkan kisah idupku utk aku jadikan kenangan...
Buat yang membaca blog ku ini....jika ade yang tak bekenan d ati...sila silalah angkat kaki yer.....Komen2 yang tak bernas silalah jgn mimpi utk d coretkan di blog ku ini...
Dah name pon blog peribadi...Maka suka ati aku lah ape aku nak tulih yerk....
Daaaa...Moga bertemu d lain entry.....
ADIOS.....
My awesome LIFE with my beluved EPOI n our adorable QASEH :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...