Follow me 'INSTAGRAM"

Tuesday, November 9, 2010

Tanggungjawab


Menjaga anak di kala demam memang mencabar.
Tapi jika tak dijaga sendirik dan mengharapkan org lain utk menjage itu seakan tidak menjalankan tangungjawab.
Jadi boleh tidak boleh saya perlu juga kuat kan tekad.

Melihat si kecil tidak sehat hati terus jadik sayu.
Hati saya tersentuh.
Terus berdoa agar segala penyakit bertukar kepada saya.
Tak rela saya melihat Qaseh sakit sebegitu.

Ya demam Qaseh sgt kuat. Suhu pon mencecah ke 39. Klu turun pon 38.
Mula2 hati lege bile suhu sudah turun. Namun seketika kemudian suhu naik semula.
Ke klinik suda ke hospital pon sudah.
Hati ibu mana yg tidak risau.
Epoi pon jadik sayu bile ngk saye asik peluk Qaseh tiap kali Qaseh merengek.
Air mata juga tak semena-mena menitis.
Alahai kesian anak aku.

Tidak tidur malam pon tak mengapa yang penting saya perlukan pastikan Qaseh sentiasa ok dalam jagaan saya.
Agak lama jugak Qaseh demam. Hampir seminggu. Jadi cuti Depavali saya manfaatkan sepenuhnya utk menjaga Qaseh. Tidak berjalan pon mengapa yang penting anak sehat.
Patutnya 6hb ari tu Qaseh dah ready 4 her 1st solid food. Tapi minum susu pon dia tak lalu inikan makan. Aduhai gundah gulana hati saya.

Namun kini saya boleh menarik nafas lega. Alhamdulillah Qaseh sudah sihat. Sudah boleh makan bubo yng nenek buat kan,sudah mau minum susu mama.

Ini secara tidak langsung menguji saya sebagai seorang ibu. Ibu mana yang sanggup melihat anak sakit terutama bayi yang masih kecik yang tidak boleh berkata apa-apa. hanya tangisan sahaja yang kedengaran. Sayu hati ini. Namun tanggungjawab sebagai ibu jgn diperlekehkan. Besar nikmatnya tau.

Dan kini saya boleh tersenyum semula, Qaseh sudah sihat dan ceria. Alhamdulillah.


Wajah si kecil yang tidak sehat. Sgt sayu ati ini.

Saya sudah sehat!

My awesome LIFE with my beluved EPOI n our adorable QASEH :)

3 comments:

  1. memang sedih bila tengok anak sakit.kalau lah boleh pindahkan sakit tu kat kita kan.

    ReplyDelete
  2. kita dah rasa dulu
    5 hari eisya demam, kejap baik pastu dtg balik
    ngan selsema, batuk berkahak
    susu pun tak nak
    last2 bila bawak hopital kena tahan
    mmg betul2 menduga
    tapi tu lah, the sweetness of being mom

    ReplyDelete
  3. besar dah qaseh.. makin cumil! smoge die sehat sntiasa.. =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...