Follow me 'INSTAGRAM"

Thursday, January 6, 2011

What? Tak minum langsung?


Pagi  semlm Epoi telah membuat tinjauan mengejut ke taska Qaseh.
Siyes die sangat terpukul ngan ape yang tejadi kat Qaseh.
Jadi memandangkan semlm die keje petang die ambik keputusan utk g melawat Qaseh.
Lebih kurang kul 10 pagi Epoi dah tecongok kat taska.

Sebelum pegi die siap msg aku die cakap die akan ajo cikgu tu care camne nak bg Qaseh susu.
Die sgt pelek nape Qaseh tak mo minum susu.
Sebelum anto ke taska 2 hari tau Qaseh dok ngan Epoi.
Epoi cakap elok je Qaseh minum.
Jadi die kate die mau selidik.
Tambahan pulak mase hari kedue anta tu die ngk Qaseh sgt lapo. Itu yang die tak puas ati.

Bile sampai kat taska cikgu kat ctu tak bagi Epoi masuk dengan alasan hanya mak je yang boleh jenguk anak.
Ape?nape camtu lak?Anak tu anak mak je ke?Ayah nye tu sape lak?Atas alasan ape ayah tak leh nak jenguk.
Jadi Epoi petikaikan. Die cakap takkan saye nak ngk anak saye tak buleh. Lagipon dah 2hari anak saye tak mau minum susu. Saye nak ngk kenape.
Lepas cakap camtu baru cikgu tu bagi Epoi masuk.
Mase tu Epoi ngk Qaseh baru ditidokan.
N kat tepi Qaseh ade lah susu yang aku bekalkan dan hanye luak 1oz saje.
JAdinye bile Qaseh dah tdo tak buleh lah Epoi nak bagi n tujuk camne care bg susu kat Qaseh.

Die terus pegi jumpe cikgu yang uruskan pendaftaran n komplen pasal ape yang terjadik kat Qaseh.
Satu persatu die komplen. Dari hal mandi, salin pampers n bab bagi makan n susu.
Ckgu tu cam tediam jap mase Epoi cakap.
Mgkin dalam ati die cakap cerewet gak bapak budak ni.
Yelah selalukan mak2 je yang cerewet.

Lepas abih epoi cakap cgku tu trus masuk bilek yang Qaseh duduk tu n cakap pade ckgu yang ngasuh tu.
Epoi siap pesan nak bg Qaseh susu puting nye jgn tebalik. If tebalik tu sbb Qaseh tak mau minum.
Epoi cakap die sendirik nampak mase 1st day anto Qaseh tu, Ckgu yang ngasuh tu bagi minum ade sorang budak tu dgn puting tebalik.
Alahai takkan itu pon tak tau kan.
Aku ase tu salah satu sbb nape qaseh tak mau minum.

Ptg semlm mase aku amik qaseh aku ngk Qaseh ngah main. Oklah kan. kire ati aku tak le sesedey sebelum ni.
Aku tanye pade budak tu arini Qaseh nak minum tak? Die cakap arini die minum byk sket. Die minum 2 botol tapi tak abih.
Masih ade baki 3oz aku ngk dalam botol yang last tu.
Aku sengaje nak menduge aku tanye kat budak tu susu aku tggal lagi bape botol ye.
kalo ikut pekiraan aku mmg susu yang aku bg dah abih.

Aku saje tanye sbb naluri aku kuat mengatekan yang hari sebelum tu Qaseh langsung tak minum susu sbbnye puting yang aku bg tak de kesan susu n dorang tak pulangkan botol kat aku.
budak tu cakap ade lagi sebotol kak.
Kan..aku dah agak ade sebotol lagi. Maknenye tepat lah tekaan aku mase hari kedue 2 qaseh tak minum langsung. patut lan die nampak cam lapo sgt2.
Kejamnye dorang kat anak aku. Bile di tanye cakap anak aku minum.

Tapi semlm aku ngk anak aku cam ok sket. Takde lah kesan calar tambahan pade muke atau badan.
Baju n pampers juge besalin. Mungkin sbb Epoi pegi tego kot.
Mase balik tu budak tu ckap kat aku tadi ayah Qaseh datang. Aku wat2 cam tak tau.
O ye ke. Akak tak tau pon. Ye lah die riso anak die tak mau minum. Budak tu diam je bile aku cakap camtu.
Tapi penjagaan qaseh semlm ok lah. Tu yang aku nampak. Yang tak nampak tak tau lah macam mane kan.

Aku bukan nak dorang belek qaseh ke ape. Cume ape yang aku harap bile tibe mase bagi susu, makan tdo n salin pampers dorang buat lahkan.
Aku paham dorang tak menang tgn. Tapi tu tak berrmakne dorang boleh pilih budak mane yang dorang nak abaikan.
Aku pon baya ape yang org lain bayar. Jadi perlu adillah kan.
Jadi tengahari ni turn aku lak nak g ngk Qaseh dgn alasan nak bg qaseh susu. Bagi direct lagi senang. Byk sangat alasan kan.
My awesome LIFE with my beluved EPOI n our adorable QASEH :)

5 comments:

  1. alhamdullilah mar
    mmg kita kena bersuara skit
    baguslah kalau epoi seberani tu
    biar derang tahu kita tak puas hati

    harap2 lps ni semuanya akan okay
    tak lah lagi memendam rasa tak tenang hati memikirkan anak

    tapi hati mak mana penah tenang
    ada je macam2 dipikir

    ReplyDelete
  2. mar... tq sbb follow elly.. mar follower yg ke 200 ye.. emailkan kat elly awek_kluang@Yahoo.com alamat n no phone..nak bagi something..ermm ermm mar keje putrajaya ke

    ReplyDelete
  3. ermmm mar... nursery mana ek..dengar nursery kat putrajaya mmg menakutkan kan..ada budak opis elly cite kan..anak dia baru pas pantang..nak masuk 3 bulan la.. masa mula2 antar..pendaftaran n deposit bla bla bla dekat 1000..pastu dia nampak anak dia disusukan dengan dibaringkan tanpa bantal..haaa amek..terus kene sound ngan akak tu..hihi takut la

    ReplyDelete
  4. dayu.

    alhadulillah buat mase ni ape yang nampak macam dah ok.tapi baru tadi kawan mar pon kemplen semlm anak die seari suntuk tak tukar naju.alahai.

    elly.
    tah2 nursery yang same.mar pon pendaftaran++ je nak dekat sibu gak. mahal kan. tapi dah takde care lain dah. mar anto dekat ngan umah mar.die byk cawangn.bulan2 pon beze gak bayaran ngan nursery lain.plan bole qaseh dah leh jalan nak anto kat PERMATA. org kate bagos. cni sgt susah lah nak carik pengasuh elly.

    ReplyDelete
  5. mar.. sorry sangat2..email address mar smalam elly terdelete la..sorry banyak2..emailkan lagi skali boleh..elly dah siap pack dah..tinggal nak hantar je..hihi sorry..

    awek_kluang@yahoo.com eh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...