Follow me 'INSTAGRAM"

Monday, February 7, 2011

Langkawi-Day 1

Sudah terjawab segala teka-teki?
Ya! kami ke Langkawi aje. Tak jauh mane pon.
Berangkat dari Putrajaya ke LCCT pada jam 8 pagi untuk mengejar flight pada jam 12 tgh ari.
Gile awal aku bangun hari tu. Siap kan beg bubo untuk Qaseh dan macam2 lagi.
Qaseh sgt baik sepanjang hari itu.
Mungkin die agak pelek org yang sgt ramai kan.
Maklumlah 1st time nak bawak Qaseh terbang di awan biru itu.
Dulu mase g Sarawak Qaseh dalam perut agik. Qaseh igt tak syg?

Bergambo d airport sebelum berlepas. Qaseh skang mmg sgt suke menggigit tau. Adoy.

Naik je dalam 'belon' Qaseh dah start meneroke. Tak telayan dah aku. Abih sume bende die nak tarik.

Nampak tak muke nakal Qaseh. Ade je akal die tau. Sgt lah lasak die dlm flight. Agaknye teruje kot.

Dah penat meneroke. Tido lah si kecik ni. Cici busok jgn di lupe yerk.

Kami tiba di langkawi lebih kurang jam 1pm. Sampai2 aku tggu beg dan Epoi plak g carik kete sewe. Cubaan berani mati sebab kami langsung tak booking kerete pon. Nasib baiklah ade kerete.
Kami juz sewe kereta WIRA dengan kadar bayaran RM160 untuk tempoh 3 hari kami di sana. Wah aku ase dah cukup murah dah tu. Siap dapat map langkawi lagik. Rugi betui aku g bli map kat MPH ari tu.

Dapat je kereta kami terus ke hotel di Holiday Villa. Nasib baik senang nak carik hotel tu. Dalam perjalanan nak ke hotel ternampak Underwater World. Okeh! itulah destinasi pertama kami tau. Tapi pe2 hal balik hotel dulu ye.

Bergambar di pintu masuk adalah wajib.

Qaseh yang tak reti dok diam

Dan ini tiket berharga Rm 25 setiap seorang.

Masuk je dalam Underwater World Qaseh bertambah teruje. Di tengok nye ikan mulut Qaseh dah mule bising.
Maklumlah ikan kat ctu pelek2, beso2 Qaseh seakan menyape ikan2 tu. Mmg nak gelak pon ade tengok die.
Tapi aku hepi sgt bile ngk Qaseh hepi. Jom layan gambo lagik yerk

Korang nampak tak betape tekunnye Qaseh ngk ikan tu

Dan lagik

Mase ni mmg mulut die tak diam

die macam paham je bile aku tunjuk2 ikan2 tu sume

Sentuh lah sayang.

Dan ini pula hasil kami hari ini.Baju 2 pasang tu untuk anak buah Epoi.
Cederamata buat kekawan jugak tak di lupa.
Dan juga yang paling aku suka fridge magnet gambo kami sekeluarga di Underwater World dan juga piring bergambar itu dan batik yang ader nama kami..

Kalo nak ikutkan byk lagik gambo kami kat situ tapi tak polah kan kang terover plak. Mmg sgt best gi Underwater World tu. Bukan Qaseh je truje aku pon same. Apolah mak budak nih.
Untuk hari pertame ni ke situ saja destinasi kami.
Qaseh dah mule mengantuk maknya aktiviti sekpas itu adalh aktiviti makan2 dan jalan pusing pantai aja. Ya hari ke-2 mmg sgt memenatkan. Aku pon penat apetah lagik Qaseh. Dan entri ini bakal bersambung ya.Tungguu..Moga tak jemu ya.

My awesome LIFE with my beluved EPOI n our adorable QASEH :)

1. nanti nk gi gak sekali lagi
    bawak cha
    camne qaseh dlm flight...ok dia
    cha tak merasa lagi
    insya allah bulan 7 nanti

mar,
    kalau ikutkan gath ahad ni postpone
    tp kita tetap gi gak
    sebab dah mmg planned kan
    so kalau mar nak gi gak
    jom la
    nanti msf no phone eh
    kat komen blog pun bleh, sebab kita kena approve dulu baru publish
    kat fb ke

2. qaseh dlm flight mule2 tak terkawal sebb sume bende die nak capai...
    memule takut gak die nagis ble tlinge bedengung kan..tapi pastu qaseh tido..
    die bagun pon ble flight dah landing...
    memule dulu sebelum naik riso gak takut die nangis siap planned nak bli ear plug...
    tapi sbb tak jumpe gamble je tak bli pon...
    sib bek lah die ok...mase balik pon qaseh tdo gak ...heheh...

oo...postpone ek...alo ngah semangat nak g ni...tapi sbb dayu g mar pon nak g gak lah...sbb time tu husband mmg free. takut pasni klu wat tak free ,melepas lak peluang nak gomol cha.heheh..