Follow me 'INSTAGRAM"

Tuesday, March 8, 2011

Aktiviti Penghilang stress


Ini aktiviti lama.
Lebih kurang 2 atau 3 minggu yang lalu. Aku sendiri pun dah lupe.
Yang pasti sebelum Qaseh demam.

Tak silap aku on saturday Epoi, Qaseh n I went to Mines.
Planned mule juz nak isi mase lapang. Ujung minggu tak keluar kemana haruslah busan kan.
Mase tengah siap-siap baru teringat yang kupon untuk Discovery Mines yang aku beli hari tu tak habis lagi. Dah nak due dah.
Haruslah kami ambil kesempatan ni untuk enjoy sepuasnya kan.


Sampai je di Mines terus beratur untuk tebus kupon dan pegi naik bus dua alam.
Ape? due alam? Ya aku panggil due alam sebab die boleh jalan kat darat n kat air juge. 
Agak teruje gak sbb baru 1st time aku naik bus camni. Mesti korang dah penah naik kot bus ni. Aku je jakun. Haha.
Qaseh mmg sgt encited bile naik bus ni. Seperti biasalah dia kan pantang jumpe haiwan mulalah mulut die becok.
Aku suke gile tengok reaksi die macam tu.

Gambar di ambil sebelum kami naik bus tersebut.

Ini pula gambar dalam bus. Qaseh sedang menikmati pemandangan dari dalam bus yang sedang terapung ats air.

Turun je dari bus kami terus naik semula dalam shopping kompleks dan meyerbu pusat karaoke.
Di sebabkan kupon untuk karaoke pon ade haruslah kami terjah juga karaoke itukan.
Kalo nak pegi saje-saje jgn haraplah Epoi nak pegi.

mama & papa yang menggalak

Mase sampai bilik karaoke ni, cadangnya aku nak nyusukan qaseh sebabnye sevbelum tu die ngamuk nak susu.
Bile duduk je aku terus susukan die sambil tu Epoi sebok pilih lagu.
dah pilih lagu aku trus pegang mic n menyanyi sepenuh hati lah kan.
ape lagi Qaseh yang tengah menyusu trus tebangun, mungkin sebab tekejut kot.
Padahal baru je aku suakan susu kat die.
Dengan muke tecengang die tengok je mama dan papa die yang tengah melalak tu.
dalam ati agaknye die pikir ape dorang buat ni?
Sampai abis kami menyanyi Qaseh masih tecengang.Agaknya tak biasa kot dengar muzik yang kuat sangat. Ampun ye Qaseh. :)

Lepas berkaraoke kami pegi main bowling pulak. Tapi gambar tak de lah sebabnye kamera aku dah abih bateri. Giler frust mase tu.
Tapi ok gak kan tak de gambar jadi tak delah bukti dimana aku kalah di tangan Epoi.
Tipu punye Epoi cakap tak reti main tapi asik Strike je. Ampeh sungguh.
Yang qaseh plak bile tiap kali papa die baling bola die mesti tepuk tangan.
Okeh berat sebelah sungguh Qaseh ni. Mama jeles tau.

Selesai main bowling kami ke animal wonderland di Mines juga.
Seperti biasa Qaseh mmg akan menggalak bila tengok haiwan ni.
Alahai terasa rugi sebab tak de gambar.
Tapi nanti ingat nak pegi lagi sekali kot sbbnye qaseh suke nengok haiwan ni.
Kupon pun ade lah buleh lah pegi kan.

Begitulah aktiviti kami sekeluarga. Mampat sungguh kan?
Balik je rumah terus aku terbongkang kepenatan.

My awesome LIFE with my beluved EPOI n our adorable QASEH :)

4 comments:

  1. br aritu igt nk bwk danish nek splash..hehe
    bpe ek splash tu?pastu yg mlm tu ko g tgk x dlm mines wonderland tu..best x

    ReplyDelete
  2. shila aku ppn tak pasti bape sbb aku gune kupon...dulu ade wat promotion kat opis aku...satu buku juz rm39/90 jer...dalm buku tu belambak gile kupon...ade makan2,main boling,karaoke,naik cruise,naik spash,ngk animal,pukul bola golf,jacizi dan macam2 lagik lah...tak larat nak nyebut...heheh
    yang mlm tu kau tak ngk agik sbbnye die malam riso lak qaseh ngamuk sbbnye dari pagi aku dah bekanpong kat mines tu...heheh
    ko g lah..bes sgt...

    ReplyDelete
  3. oo sume dlm 1 kupon ek..
    giler murah..
    aah igt nk g yg mlm tu..cm cantek je lampu²..hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...