Follow me 'INSTAGRAM"

Thursday, March 31, 2011

Letih Sangat Kot


Seperti yang korang sedia maklum, Qaseh dah pon bertukar ke Taska baru.
Alhamdulillah setakat ini aku puas ati dengan pengurusan taska sekarang.
Tambahan pulak lebih dekat.
Ape2 hal senang aku nak menjenguk if in case  susu tak cukup ke kan.

Jika nak compare taska yang dulu dgn sekarang mmg sgt2 lah berbeza.
Tapi takpelah kan itu hal dulu.
Yang penting cerita sekarang.

Kat taska baru ni Qaseh nampak lebih terurus.
Dan yang pasti aku nampak Qaseh lebih ceria, makan pon banyak (bak kate teacher die). dan sgt lah terurus (tak comot)
Buat pemulaan seperti biasa Qaseh mmg merengek tiap kali aku anta die ke taska.
Mule2 mmg tak sampai ati.
Lame2 aku kuat kan ati jugak.

Dan hati aku juga begitu kuat sehingga aku tak jenguk pon Qaseh kat taska bila time rehat.
Bukan aku tak mau.siyes meronte2 nak pegi ngk.
Tapi sebagai ibu kepada Qaseh aku lebih paham perangai anak aku.
die tak boleh langsung tgk muke aku.Kompom akan menangis.
Jadi langkah terbaik adalah jgn tunjuk muke langsung.

Penah jugak aku turun untuk sekadar utk melihat, itu pon sekadar jenguk dari cermin je.
Yang pelek Qaseh cam seakan tau je aku ade kat luar.
Tapi die tak pasan kot itu aku sbb juz nampak mate je.
Sejuk ati aku bile aku turun tengok dorng tgh bagi anak aku makan. Ade sekali tu tengah tidur.
Okeh. Pointnya di sini aku pasti anak aku di beri makan.
Walopon teacher Qaseh cakap Qaseh kurang makan bubo yang aku bawak, dan lebih suke makan bubo org lain.
Aku tak kesah. Yang penting Qaseh makan. Tak perlu cerewet pada pandangan aku.
Tambahan pulak di taska Qaseh di beri makan 2 kali. Ok lah kan. Mau apa lagi.

Dan apa yang aku perasan semenjak di taska Qaseh sudah sgt ceria.
Msuk kerete mulut bising aje.
Lagi satu bile nak balik mesti sebok nak 'by by' org, padahal org tak 'by by; die pon.
Kalo dulu bile kite soh lambai cikgu bila nak balik die wat 'dek' jerk.
Bagi aku itu tandanya Qaseh seronok di taska baru ni bila tiap kali aku amik die cerie.

Dan lagi satu mungkin di taska Qaseh banyak main kot.
Qaseh adalah sgt susah utk tidor jika aku tak letakkan die atas tilam (baring) atau aku dodoikan.
Dan ade satu hari tu aku perasan bila balik dari taska, aku seperti biasa akan besembang dgn Qaseh mase aku drive supaya Qaseh tak busan sementare kami nak sampai ke rumah.
Bila tgh aku dok becakap dgn die aku tak dapat ape2 respon pon dari dia.
Bila aku toleh kiri aku ngk die dah telentok dalam carseat dia.
Alahai, leteh lah kot tu. Terus sayu je aku ngk anak aku telentok camtu.
Bila aku dan sampai umah. aku cium die,die bukak mate sikit ngk aku dan pejam mate balik.
Dan bila aku angkat die die masih lagi terlentok di bahu aku.
Bila tibe d rumah pon Qaseh masih nyenyak tidur sehingge jam 8 mlm.
Mmg betui2 leteh yerk. Agaknye hari tu kamu sakan bermain ye sayang.
Eh korang penah rase tak satu perasaan yang susah nak di gambar bile ngk anak tgh tidur. Mesti ade kan?
Aku pon ade rase perasaan itu

 Kamu main ape kat taska tadi sampai tak sempat sampai rumah kamu dah tidur?

Budak gemok yang keletihan sedang tidur. Tak sampai hati mama nak kejut kamu sayang.



My awesome LIFE with my beluved EPOI n our adorable QASEH :)

3 comments:

  1. qaseh makin tembam
    alahaiii...letih sungguh gayanya
    banyak main kot kat taska
    ramai kawan-kawan kan
    sama la ngan eisya
    tp cha lagi dasat, ngantok dh tp tak nak tido gak
    tetap nak membuas dlm kete

    ReplyDelete
  2. sng ati bile ank org jage elok..pasneh msti susa da nk tuko..cm aku skg pn,igt nk ltk taska kt opez tp bia jela kt uma BS..da cukup puas ati :)

    comey jek baju qaseh tu..cm amoi..hik3

    ReplyDelete
  3. ala comel nye qaseh nih, sgt tembam yer kamo, cpt blk kmpung mummy yah xsabo mau gigit peha gebu kamu tuh....alhamdulillah sume dah ok...wahh, qaseh dah ade teacher lah, pasni makin betah la mulut die yek...;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...