Follow me 'INSTAGRAM"

Friday, April 8, 2011

Meraikan Yang Tersayang Part 2


Ok sambung semule entry pagi tadi.
Disebabkan aku sudah niat di ati mau beli sesuatu untuk Epoi.
Dan aku pasti sesuatu itu adalah ape yang Epoi inginkan.
Maka terpaksa lah aku ajak Epoi sendiri beli hadiah tersebut.

Lepas balik dari klinik kami pulang ke rumah.
Bagi qaseh tidur n makan ubat sume.
Dan malam itu, Bile tgk Qaseh macam dah ok aku cakap ngan Epoi jom jap kiter kuar.
Epoi cam pelek. " Kite nak kemane?"
Aku kater "Ala jom lah jap je pon"
Sementare tunggu Epoi siap aku pon siap2 kan Qaseh.
Mase ni badan Qaseh dah tak panas. aku lege sket.

Masuk je kete Epoi tanye "Kite nak g mane ni?"
Aku kate " Tah le"
Epoi wat muke pelek.
"Adoy tadi sayang yang ajak kuar kan. Nak g mane"
Aku ni tak tau nak cakap g mane. Dan lagi satu aku mmg dah planned nak bagi sesuatu ini kat epoi.
Tapi aku tak tau nak beli kat mane.
Aritu akuade servey kat mines tapi mase tu epoi ade sekali plak. Jadi aku tak beli.

Pastu dengan selambe aku cakap.
'Disebabkan arini besday abang, abang cakap lah nak g mane"
"Eh ye ke ke besday abang?" Epoi tanye aku
"Ha la besday abangkan. Jom kite g carik adiah" balas aku lak
"Kalo besdaya abang nape sayang tak wish pon. Pagi tadi kul 12am abang saje wat tdo nak tggu syg wish tapi syg tak wish. Pastu kul 1am abg bgun ngk Qaseh merengek abg tggu gak syg wish tapi syg tak wish jugak."
Hahaha amik ko menjadi gak lakonan ku itu.
Aku pon cakap lah. "Org tak lupe lah dan tak penah lupe ponkan. Konon igt nak wat surprise kat abg tapi tak jadik lak. Kek pon org dah bli ade dalam peti ais."
"Ye abg tau syg tak penah lupe, tu yang abg pelek nape tak wish pon. Abang dah agak mesti syg nak wat sesuatu ni."
Aku pon senyum jerk lah.

Dan selepas itu kami menuju ke IOI mall kat puchong nun.
Tah nape aku leh ajak Epoi g sane pon aku tak tau.
Sampey je sane trus g kedai yang berkenaan,tanye2 dah terus bli sesuatu yang epoi tesenyum bile melihatnya sambil berkate.
"Eh tak yah lah.Baik kite beli henpon je pakai duit ni. dpat 2 bijik tau"

Aku dah agak dah bende ni mmg akan terjadi tu sbb aku nak beli sendiri hadiah tu. Kalo dah beli mmg Epoi tak leh nak kate ape dah.
Apo lah Epoi ni org nak bg pon die leh pikir macm2 tau. die kate sayang duit lah.
Dan aku mmg dah sedie ngan jawapan dah.
"Kan dah 2 taun org tak bagi adiah kat abg. Taun ni bio lah adiahnye lain sket okeh. Nak ke tak nak ni. Tak nak kite balik jerk"
Dan Epoi senyum.
Aku tau macam2 die pikir. Tapi aku mmg dah niat nak beli Epoi bende ni.
Walopon die tak penah cakap kat aku, tapi aku tau die sgt nak bende ni bile die cite pasal kawan die punye bende ni.
Dan sejak dari bulan 1 lagi aku dah pasang niat n kumpul duit untuk beli bende ni kat Epoi.
Nak tau ape bendenye?


Tesengeh2 laki aku dah dapat ape yang die idamkan. Walopun mule2 tolak dah dapat terus peluk aku cakap "time kasih sayang. Segan lak abg"
Kire menjadi gak lah surprise aku kot sbb Epoi tak jangke aku beli DSLR untuk besday die.


Dan ini adalah acare potong kek ye. Kek bentuk hati.bile epoi bukak die cakap 'wow'

My awesome LIFE with my beluved EPOI n our adorable QASEH :)

5 comments:

  1. haha..lawak lak laki ko xtido tgu ko wish..
    aku lak br nk wat lupe,laki aku tye da 'xwish pn besday b'..haha..xpn lg semgu pn penah dea lak ckp 'mgu dpn besday b'..cane nk wat² lupe cmtu..haha

    ReplyDelete
  2. Shila:
    Tau takpe...siap lepas tu aku tanye kalu betui2 aku lupe camne. Die kate tak mungkin kot.
    aku ckp kalo lahlupe. die kate , klu lupe nnt besday aku die akan wat sesuatu yang sampey aku menagis. Die cakap die akan gunekan emosi tau.
    Hahaha..ampeh sungguh

    ReplyDelete
  3. sweet.............

    adussss.....hadiah dslr...syok.

    hihii..lakonan mar menjadi la eh.
    kite pun klu la org tak wish... rasa nak bernanah menunggu..hihiii

    ReplyDelete
  4. hepy besday abg epoi..waaa, rupenye nk belikn adiah utk hubby die rupenyer, byk la gambar qaseh yg cantek2 pasni....best2....hehehe...nnt leh tukar2 lense yek....

    ReplyDelete
  5. lepas ni leh belajar teknik amik gambar ye thanks mar join party raina

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...