Follow me 'INSTAGRAM"

Monday, December 3, 2012

Aktiviti Hujung Minggu


Pregnen kali kedua ni aku sgt2 tidak larat bejalan.
Mood bejalan mmg ade. Tapi bile dah sampai tmpt di tuju otomatik badan aku serba tak kene.
Kejap2 nak muntah. Kejap2 sakit perut. Kejap2 sakit satu bdn. Sakit kaki jgn cakaplah.
Mmg berbeze mase aku pegnen kan Qaseh dulu. Tgh sarat pon aku boleh pusing satu mall.

Tapi bile sampai ujung minggu hati aku meronta-ronta nak bejalan.
Busan ok duduk rumah je.
Kalau Epoi keje boleh di maapkan lagi.
Tapi bile die tak keje takkan aku nak  pandang muke die, die nak pandang muke aku je kan.

Minggu ini Sabtu dan Ahad Epoi off.
Die pon macam paham yg aku akan ajak die bejalan tiap kali die off.
Dalam pale otak aku mmg tak tau nak pegi mane.
Tibe ari Sabtu, pagi tu Epoi balik keje kul 7 terus die tanye nak pegi mane?
Aku mmg takde ape2 plan.
Pastu Epoi ajak g ngk ikan kat blakang JPM.
Dah lame dah Epoi ajak g ngk ikan tu. Tapi aku malas. Cam tak bes je aku rase.
Sbb aku suke jalan2 cuci2 mate dekat mall.
Tapi sbb dah mmg tak tau nak pegi mane, aku pon ikut je lah.
Okeh kite pegi ngk ikan!

Banyak kan ikan?

Lebih kurang pukul 9 sampai lah di tempat yang di tuju.
Tekejut ok aku tgk ikan yg mmg super byk kat ctu.
Eh..mcm best plak aku rase.
Tambah bes bile Qaseh lompat2 kegembiraan.
Berbekalkan roti yg 6 keping bekocak-kocaklah air tu bile ikan berebut kan roti yg sikit tu.
Bile roti dah abis, Qaseh tgk muke aku seakan sedey sbb die baru je epi2 bg ikan tu makan, sekali roti dah abih.
Jadi tak nak rosakkan mood anak, Epoi pon stat enjin g bli roti tambahan nak bagi ikan2 yang kelaparan tu makan.

 Bukan kate Qaseh aku pon eksaited tgk ikan2 tu berebut roti yg kami bg tu.

Telampau eksaited sampai pejam2 mate ok

Kesimpulannye aktiviti bg makan ikan yg aku rase tak bes tu best jugak rupenye.
So sape2 yg ade area Putrajaya tu boleh lah terjah balakang JPM ni.
Korang park je kerete kat B7, pastu jalan kaki g tepi tasik ni.
Mesti anak2 korg melompat kegembiraan.
Bukan saje anak, mak pon same. heheheh
Oh Ya! tapi kalau nak pegi, pegi awal2 pagi tau.
Mcm aku ari tu pegi pukul 9 dah panas dah. Jenuh nak menahan terik matahari je la kalau pegi lambat mcm aku ni. 
Tapi kalau korg sukekan panas boleh je redah :)

Ok nak balik dah. Babai fish. Jerit Qaseh

Lepas bagi fish makan jam lebih kurang pukul 11 lebih, macam awal lagi nak balik rumah, maka destinasi seterusnya kami ke Setia City Mall untuk buang2 masa.
Lepas pegi Setia City Mall, tak tau nak pegi mane maka, kami pon pulang ke Melake rumah atuk dan nenek Qaseh.
Nampak sgt kan kami kebusanan tak nak duduk rumah.

Hujung minggu korang sume plak macam mana?





My awesome LIFE with my beluved EPOI n our adorable QASEH :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...