Follow me 'INSTAGRAM"

Tuesday, December 11, 2012

Angin satu Badan



Alkisahnya semalam aku MC.
Malam ahad tu tibe2 badan aku rase tak sihat.
Rase angin penuh satu badan.
Tambah memburukkan keadaan ape yang aku makan semua keluar balik.
Lepas tu pakej lengkap sekali dgn cirit birit.
Mmg tak larat giler mase tu.
Dah la ahad tu Epoi keje.
Serius rase nak nangis je rase bile rase badan tak sedap macam ni.
Tambahan plak skang aku dah jarang  merase muntah2 yang maha hebat mcm 2 3 bulan lepas.
Ye la kandungan aku kan dah 5bulan ++. Alahan pon dah berkurangan.
Bile tibe2 je muntah2 mau aku tak risau. Terus pegang2 perut.

Walaupon ini kandungan kedue, tapi mmg sgt berbeze mase aku pregnan kan Qaseh dulu.
Ye lah lain anak kan lain alahannye ye tak?
Epoi sendiri pon perasan pregnen kali ni aku kerap mengadu sakit2 badan. *yelah skang pon dah tue kan.hahahaha*
Serius badan aku terasa byk sgt2 angin.
Aku penah gak terpikir nak pegi berurut tapi tak berani lah pulak. Boleh ke ek org pregnen g berurut?

Sampai malam tadi aku masih lagi muntah2.
Asal aku makan sume keluar balik.
Lepas tu dah tentu2 lah aku tak lalu nak makan bile pk ape yg aku makan bakal aku keluarkan balik kan.
Ptg semlm pegi jumpe doctor, doctor pon tak boleh nak bg byk ubat sbb die kate biasenye die tak sarankan org pegnen ni makan ubat.
Haih la...camne aku nak buat dgn masalah angin satu badan aku ni?
Klu takat angin je takpe. Yang aku tak tahan bile smapai satu tahap aku muntah2 sekali.
Nak je aku telan eno ke gaviscon ke kasi nyah itu angin.Tapi bolehkan?wooo...jgn buat pasalkan.
Terpakse lah aku bertahan.
Alhamdulillah pagi ni lege sikit. Muntah pon dah takde dah.Selere makan pon dah kembali normal


macam ni lah rupe aku semlm. Muntah yang keluar pon berwarna wani. minum milo muntah kluar kaler coklat. Minum ribena muntah kluar kaler pepel.erkkk..


My awesome LIFE with my beluved EPOI n our adorable QASEH :)

4 comments:

  1. bole je pregnan mengurut. i time 2nd pregnant dulu pun gitu sll lenguh2 bdn dan cpt penat. so massage la slow2 tp jgn urut tang perut tu je la.

    ReplyDelete
  2. boboy lak kot.hehe.xpe xlame dah tu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...