Follow me 'INSTAGRAM"

Friday, December 28, 2012

Pemanggang Ajaib : Ayam Panggang ala Kenny Rogers


Bile ngk Dayu punye hasil masakan menggunakan pemanggang ajaib die, aku trus teruje nak masak gune pemanggang ajaib aku jugak. Padahal dah 3 bln kot pemanggang ajaib ni aku beli. Niat asal beli hanya nak gune mase aku dalam pantang nnt. Senang sikit mak aku nak jage n masak mknn  aku dlm pantang nnt kan. Dan atas sebab itulah aku pon jadi tak bernafsu nak gune pemanggang ni walaupon dah ade depan mata sbb dah pasang niat untuk kegunaan dlm pantang je. Dasar pemalas aku ni. Tapi ni bukan lah kali pertama pemanggang ni di gunakan. Masa mule2 beli dulu Epoi dah rasmikan dah dulu. Abih segala resepi yang dapat mase beli pemanggang ajaib ni die try. Maka terhasil lah burung masak itu lah, burung masak ini lah, udang masak itu lah dan lain2 lagi. Aku? hanye jadi tukang makan jerk. Hahahaha.

Tapi petang semlm aku gigih ni menggugel segala resepi yang ade sbb dah dapat suntikan semangat pas bace blog Dayu. Maka terhasillah menu ini untuk dinner kami anak beranak semlm. Serius sedap dan paling pntg senang. Bukan nak puji  diri tapi mmg sedap lah. *perasan*. Nanti boleh buat lagi. Bahan2 pon senang jerk. Dan yang penting berkhasiat sbb tak gune kan minyak pon. Best lah untuk aku yg dah semakin menggemok ni kan.


Ayam panggang ala Kenny Rogers. Gambar masih di atas Pemanggang Ajaib ye kawan2.


Sayur campur, Ayam panggang dan tak lupe jugak kuah black Papper. Semua ni hasil penggunaan Pemanggang Ajaib. Mmg menu yg sihat!




My awesome LIFE with my beluved EPOI n our adorable QASEH :)

5 comments:

  1. share la resepi pulak..hahahaha ramai dpt penangan pemanggang ajaib dayu nih

    ReplyDelete
  2. berapa harga mar beli pemanggang ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bli rm 129...tapi klu ahli lagi murah ...kite tak jadi ahli...

      Delete
  3. hahahahah...
    kini penangan pemanggang ajaib menular
    tapi kan camne erk nak tumis2 dlm pemanggang tu..??
    nak masak sayur semua camne?

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...