Follow me 'INSTAGRAM"

Tuesday, December 4, 2012

Qaseh dan Udang


Kalau Upin dan Ipin sangat sukekan ayam, belainan pulak dengan Qaseh.
Qaseh adalah hantu Udang.
Ko boleh bg sepuloh ekor udang dan sekelip mate udang2 tu abis masuk dalam perut die.
Asal aku pegi dapor masak die mesti akan tanye. "Mama, masak ape tu?Udang ek?"
Padahal time tu aku tengah siang ikan ke, bersihkan ayam ke.
Jadi kalau ade stok udang kat rumah memang aku kene lah masakkan udang untuk die.
Kalau dah malas sangat aku goreng je udang2 tu.

Qaseh ni kalau dah dapat udang, aku hidangkan nasi jangan haraplah die nak makan.
Abis je udang tu die pon angkat bontot pastu pegi main.
Ade mase tu aku jadi risau sbb die tak nak makan nasi kalau aku bg die nasi dan udang, jadi aku terpakselah memakse die untuk makan jugak nasi tu.
Kadang2 tu begadoh jugak lah ngan aku semate2 die kene pakse oleh aku ni.

Kalau pegi kedai makan kan, aku order kan die nasi, die akan tgk pinggan aku n Epoi dulu.
Kalau ade udang, udang2 tu mmg tak merase lah kami bedue nak makan.
Penah sekali tu aku order kan die udang goreng tepung, tapi kat kedai kan udang goreng tepung tu tepung nye sgt banyak. Terus die reject. Jenuh aku terangkan kat die ni udang lah.
Tapi die tak pecaye sbb die ngk macam cekodok je rupe udang tu.hahaha.
Jadinya udang dlm pinggan aku tu jugak yang jadi korban.

Tapikan aku ni bukan pandai masak sgt.
Selain aku gorengkan udang tu dan buat sup ape lagi yang aku nak buat dgn udang2 tu?
Risau plak aku nnt bile Qaseh dah busan, udang tu pon die tak nak makan.
Sbb Qaseh ni ade satu2 mase tu die langsung tak nak makan. Harapkan susu je.
Dilema sungguh aku ni.
Okeh jom gugel resepi masak udang lah camni.
Pasni mesti aku expert giler masak pelbagai jenis hidangan udang.

Inilah budak hantu Udang itu. Mama love u Qaseh.


Sape yang mmg expert memasak pelbagai jenis hidangan udang tu , ajar aku boleh?.


My awesome LIFE with my beluved EPOI n our adorable QASEH :)

4 comments:

  1. ok blh geng ngn Mika,
    klu ade udang, xusik dah nasi ke lauk2 lain, huhu

    ReplyDelete
  2. amboi kasih cedapnya mkn udang :)

    ReplyDelete
  3. Mika pon suke kan udang ek....mmg boleh geng sgt lah camni...

    ReplyDelete
  4. kak yatt : layankan aje qaseh ni...heheh...tapi tu lah mama tau gorengkan aje udang tu....paling senang...heheheh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...