Follow me 'INSTAGRAM"

Friday, January 4, 2013

3D 4D Scan with Ms Jezzlyn @ Poliklinik an Nisa', Seri Kembangan


Al kisahnya semlm aku half day aje sbb ptg pukul 2 ade monthly cek up kat KK Putrajaya. Lepas tu ptg pukul 5 lebeh tu ade aku ade wat booking untuk 3d n 4d scan kat Seri Kembangan dengan sonographer yang tgh pemes di kalangan blogger2 skang ni. Setiap kali pegi cek up kak KK ni mmg la aku akan hangin satu bdan. Aku dtg la awai cam mana pon mst lambat gak akan setel. Mcm semlm kul 2 aku dah sampai dah kat KK tu. Tapi kul 4 ptg nombor aku still tak panggil2 lagi. Mau aku tak hangin. Betambah hangin bile ngk org yg datang lepas aku dah kne panggil masuk bilek. Dari mase pegnen kan Qaseh nasib aku kat KK mmg lah tak sebaik nasib org lain. Mst lambat!.Nasib la aku booking appointment dengan  Ms Jezzlyn tu pukul 520 ptg. Tapi sebolehnye aku nak sampai Seri Kembangan tu sebelum pukul 5 sebabnya tak kose aku nak menempuh jam nak kesana.

So far pengalaman buat 3d n 4d scan dengan Ms Jezzlyn adalah BEST!. Patutlah ramai yg recommend soh wat scan ngan die ni. Dengan hanya bayaran RM 100, ape yang aku dapat adalah beberapa keping gambar adek baby yg di print out, cd yang mengandungi segala maklumat mase scan, gamba2 mase scan dan juga  beberapa 4d video. Berbaloi kan? Mase Qaseh dulu aku aku ade jugak buat 3d n 4d scan kat Seri Kembangan jugak. Tapi dekat klinik yang berbeza.

Adek baby ni sgt2 lah aktif mase kne scan tu. Malu nak tunjuk muke tapi tak malu nak tunjuk tuuttt nye. Semlm Ms Jezzlyn dah pon kompom kan jantina adek baby ni. Same yg macam doctor kat KK cakap mase aku scan 5 bln dulu. Yeay! Pasni boleh lah shopping barang2 adek baby. Tapi shopping ape yg perlu je lah. Mane barang2 Qaseh yg sesuai untuk adek baby boleh di gune pakai semula. Bak kate Epoi, bile dah besar sikit baru kite bli baju adek byk2 sbb baby ni cepat beso. Alhamdulillah adek baby pon sihat, aktif tapi  muke garang bak kate Ms Jezzlyn. Kalau garang tu macam aku lah kan...hahahha..Korang nak tau jantina adek baby? Ce teka ce teka...Hehehehe....Ape2 pon aku bersyukur sgt kerana diberi peluang merasa nikmat ini buat kali yang kedua. Dan harapan aku semoga segalanya berjalan dgn lancar hingga la ke proses kelahiran dan juga proses aku membesarkannya kelak. AMINN..


Si Kakak yang sgt teruja tgk adek baby gerak2 semalam. Siap cakap 'adek tak malu adek tak malu' mase Ms Jezz fokus kat gamba tuttt adek baby...hahhaha




My awesome LIFE with my beluved EPOI n our adorable QASEH :)

11 comments:

  1. alaaa, nk tau gak adek adek baby gegurl ke boboy....

    ReplyDelete
  2. confirm boy la ni... :) kak yati buat ngan jezz gak tp kat klinik fuziah ampang tak tau plak ada kat seri kembangan

    ReplyDelete
    Replies
    1. boy ek?tggu nnt bby keluar ye...heheh..eh kak yat pon buat kat ctu ek?bes kan dgn die?mmg berbaloi...haah die buat 3 tempat ampang seri kembangan ngan shah alam....

      Delete
  3. boboiboyyyyy.yeay² dah sepasang.ok aku kene try lg 3tahun.haha

    ReplyDelete
  4. comelnya Qaseh...dah besar sgt dia....huhuhuh

    nti nk buat gak la 3d ni..masa Naurah dulu x buat pon hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la...kejap je lah hai budak2 ni dah besar kan..tu sbb mak die pon jadi rindu nak bau baby...heheh
      bes tau ena buat 3d ni..pastu leh nampak bby gerak2 lagi tak terkate nnt....nnt buat tau...

      Delete
  5. best eh buat dgn jezz ni? nanti nak try lah. awak buat ni berapa weeks dah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah mmg bes sbb die akan usaha pujuk baby sampai nampak muke n jantina...klu babay tdo ke die soh kluar jalan2 dlu lepas tu die panggil masuk scan semula. nnt try la buat...mase buat ni dlm 23w ++...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...