Follow me 'INSTAGRAM"

Tuesday, February 19, 2013

Picnic!


Entry tertunda sebenarnye ni. Belek2 enpon ngk , 'Eh ade gambo mase g bekelah kat Sg. Tengkala dua mggu lepas'. Jadi gambo dah ade ape kate kite wat entry khas kan. Bukan slalu ni aku nk g picnic2 ni. Tambah dgn perut yg membuncit skang ni. Maka malam sebelum picnic tu gigih lah aku prepare barang2 untuk di masak bagi mengisi perut kami di sane nanti kan. Jadi menu adalah sgt simple. Nasi lemak dgn ayam grg berempah dan juga sandwich sardin. Dah jadi mak buyung ni harus lah menu2 simple je yg mampu aku buat. Jadilah dari takde kan. Epoi plak mmg lagi suke klu aku masak dari beli2 kat luo ni. Jadi pada hari kejadian selepas Epoi balik dari kerja pukul 7 pagi tu, dalam pukul 8 lebeh tu setelah aku setel masak2 sume maka begeraklah kami ke Sg Tengkala. Qaseh adalah yg paling excited bile aku cakap nk bawak die pegi mandi air terjun. Eh, Qaseh panggil air laut. Hahahahah...apo2 je lah anak oi. Janji air kan.


Bekalan sepanjang berda kat sane. Ape isi dalam? sila lihat bawah ye.

Taaaraaaa.....Cehhh...macam spesel sgt je menunye kan. Idok pon. Nasik lemak dan sandwich aje. Tidak lupe air hijau tu air buah2han ye. Patut ade air masak ngan vitagen Qaseh skali.

 Qaseh klu dapt air suke lah bebeno. Tapi takde lah mandi sgt pon. Die dok atas batu tendang2 air je. Sejuk kot

 Ok ni lah aku. Gemok kan? 

 Budak ni kan ajak begambo cukup susah bile dah jumpe air. Aku kene pakse tau. Ce ngk tu ha ape d buatnye.

Lepas tu marah kat aku. Buat muke merajuk. Aku pakse gak senyum baru lah nak senyum sket

Ok lah. Jom lah balik. Lame kot kat cni. Sampai kecut2 qaseh. Nasib lah aku tak join mandi sekali. Aku mmg tak bape gemo sebabnye nnt nak kena salin2 baju kan. Malassss



My awesome LIFE with my beluved EPOI n our adorable QASEH :)

2 comments:

  1. rjnnye laki ko lik kje 7pg trs g picnic.hehe
    suke qaseh mandi air laut ek.haha.danish air terjun dia xsuke sgt.sejuk kot.ngade cket tu.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. qaseh segala enis air die suke....klu air laut lagi die suke sbb tak sejuk mcm air terjun kan.....ble dah suke ngan air kene lah pasrah bile die tak nak balik wpon badan dah kecut2...hahaha

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...